«

»

mar 13

„Zakodowane” przysłowie

„W marcu jak w garncu”… co oznacza dokładnie to przysłowie i czy ma jakiś związek z kuchnią i gotowaniem? Na to pytanie, dzieci z grupy VI poszukiwały odpowiedzi na zajęciach matematycznych przeprowadzonych z użyciem maty edukacyjnej. Zadanie polegało na ułożeniu na macie do kodowania, na podstawie podanych współrzędnych, wzoru garnka oraz ułożeniu puzzli przedstawiających elementy pogody w pobliże ułożonego z kartoników garnka. Nauczyciel wskazywał kolejne współrzędne i kolory kartoników, które przedszkolaki układały na odpowiednich polach na macie do kodowania. Po wykonaniu zadania dzieci uzupełniały trasę kodami w taki sposób, żeby robot puszczony z dowolnego miejsca trasy stale się po niej poruszał. Bawiąc się rozwijały logiczne myślenie, umiejętność pracy zespołowej, zadaniowe podejście do napotykanych trudności, elastyczność. Bo właśnie te umiejętności kształtowane są podczas zabaw z kodowaniem.