Przez cały tydzień (tj. w dn.19-26.10.2020r.) dzieci z grupy IV podczas zajęć edukacyjnych bawiły się literami, wykorzystując przy tym metodę Ireny Majchrzak. METODA IRENY MAJCHRZAK dotyczy dziecięcej inicjacji w tajemniczy świat pisma, przy wykorzystaniu imienia dziecka. Irena Majchrzak sugeruje, że dziecko, przez własne imię, z którym się utożsamia, rozbudzi swoje zainteresowanie pismem, pisaniem i czytaniem. W tej koncepcji, zabawy i gry są wspólne dla wszystkich, w których jednak każdy działa z innym materiałem. Metoda ma charakter analityczno-syntetyczny, a zestawy obrazkowo-słowne pomagają w percepcji tekstu na bazie poznanych liter. Według Ireny Majchrzak nauka rozpoczyna się od czytania globalnego własnego imienia, a dziecko jednocześnie dostrzega różnicę miedzy kształtem poszczególnych liter w zapisie własnego imienia. Po inicjacji z imionami następują kolejne etapy nauki czytania: ściana pełna liter, targ liter i nazywanie świata.